Při nákupu nad 10.000 Kč bez DPH.U dopravy Dřevodiskont platí pouze do vzdálenosti 25 km.
Dřevodiskont.cz Reklamační řád
Spotřebitelé
obchodní společnosti Drevodiskont s.r.o., identifikační číslo: 25737309, se sídlem Josefa Houdka 506, Praha 5 Lipence 395 01
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese: www.drevodiskont.cz
1.1. Tento reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) upravuje podmínky, za nichž může fyzická osoba, která je spotřebitelem (dále jen „kupující“) a která uzavřela kupní smlouvu s obchodní obchodní společnosti Drevodiskont s.r.o., identifikační číslo: 25737309, se sídlem Josefa Houdka 506 Praha 5 Lipence 395 01 (dále jen „prodávající“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího, uplatnit vůči prodávajícímu práva z odpovědnosti za vady zboží.
1.2. Pokud kupující uzavírá s prodávajícím smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání a nesplňuje tak definici spotřebitele dle § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“) a nestanoví-li smlouva mezi prodávajícím a kupujícím jinak, tento reklamační řád se nepoužije.
1.3. Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek prodávajícího. Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s tímto reklamačním řádem a potvrzuje, že je s ním řádně seznámen. Reklamační řád je vyhotoven v českém jazyce.
2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
2.2. Ustanovení uvedená v čl. 2 odst. 2.1 reklamačního řádu se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
3.1. Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje.
3.2. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího:
3.3. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel reklamační formulář či kdy kupující uplatnil práva z vadného plnění osobně na adrese provozovny nebo sídla prodávajícího. Prodávající vystaví kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy kupující toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; při písemném uplatnění reklamace zašle prodávající potvrzení kupujícímu v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího, případně v listinné podobě na adresu kupujícího, při osobním uplatnění reklamace předá prodávající potvrzení kupujícímu na místě.
3.4. Kupující je při uplatnění práva z vadného plnění povinen:
4.1. Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat:
a) dodání nového zboží bez vady, nebo
b) opravu zboží,
ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožné nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Prodávající může odmítnou vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by měla věc bez vady.
4.2. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 4 odst. 4.1. reklamačního řádu,
b) se vada objeví opakovaně, tj. alespoň dvakrát,
c) se objeví alespoň tři vady současně,
d) je vada podstatným porušením smlouvy, tj. takovým porušením, o němž prodávající již při uzavření kupní smlouvy věděl nebo musel vědět, že by kupující kupní smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal,
e) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna ve lhůtě dle čl. 5. odst. 5.1. reklamačního řádu nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
5.1. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě; vyřízením reklamace se rozumí rovněž neuznání reklamace pro její nedůvodnost. Po marném uplynutí lhůty podle věty předchozí může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
5.2. Po vyřízení reklamace vydá prodávající kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemně odůvodněné zamítnutí reklamace.
6.1. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy v souladu s ustanovením čl. 4. odst. 4.2., respektive čl. 5 odst. 5.1. reklamačního řádu, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží nebo než mu kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal, podle toho, co nastane dříve. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná.
7.1. Tento reklamační řád byl zpracován dle příslušných ustanovení občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
7.2. Aktuální platné znění reklamačního řádu je zveřejněno na internetové stránce www.drevodiskont.cz. Tištěná podoba aktuálního reklamačního řádu je k dispozici také na vyžádání v provozovně či sídle prodávajícího.
7.3. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu tohoto reklamačního řádu, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění reklamačního řádu na internetových stránkách prodávajícího.
7.4. Tento reklamační řád je platný a účinný od 1.1.2024.